Tuesday, February 1, 2011

apa korang buat hari nie and apa yang aku buat???

salam...hi semua...hari nie aku nak citer pasal apa korang buat hari nie..aku pun nak story skit apa aku buat harinie..pagi tadi selepas anak buah aku pergi umah pengasuh dia..aku ngan akak aku pun landing atas katil tengah fikir macamna nak kuar sebab hari hujan..and the best part is..kami hanya ada motor sahaja!!!rasa kat hati macam malas tapi terpaksa jugak sebab stok makanan hampir lumpuh..huhuhu...so bersiap2 and fly away ke tesco meredah hujan renyai..sampai kat sana amik troli pastu apa ag..pick up semua barang keperluan...dan tanpa kami sedar hampir penuh satu troli..owh masa tu baru terfikir 'eh muat tak motor nie'..tapi takper kami pk positif..so lepas bayar maka terdapat hampir 9 plastik besar...masa tu ok ag...pergi kat moto..try letak dalam bakul dapat letak  3 jer..habis yg lain mcmner..dipendekkan cerita aku 1 kan semua jd 3 plastik pastu aku susun bertingkat and aku pegang kuat..lets go.. nad the way nak masuk kawasan perumahan tu ada  bus stop and guess what?? ada 2/3 org tgh lepak..otomatik muka aku terus pada ke kanan..malu beb..mesti dlm hati diorang ckp mcm nie"eh iar betol budak nie..belanja tak ingat dunia ker..tak padan ngan moto"..huhu..

bila sampai kat umah kami pun bersiap sedia plak untuk memasak...aku masak sayur hot plate tofu(eh sayur ker) with chicken soup+ice blended oren..akak aku pulak masak ayam 3 rasa..maka bertungkus lumus ler kami..setelah hampir 2 jam kat dapur maka hidangan kami pun siap..and pandangan pun dihalakan ke arah sink..owh my god..aku pun berfikir eh tadi ada gempa ker..macam tokong pecah..hahaha...so kena mengemas plak...aku macam dah frust sebab perut dah nyanyi lagu "susun silang kata"rancak!!tapi akak aku cakap xpe kita kemas dulu..nanti nak makan senang fikiran tenang...maka berkemaslah kami...

setalah siap akak aku g mandi..aku pulak solat and mengadap tv sebab nasi tak masak ag..owh kena tunggu ag..tunggu punya tunggu aku pun nak terlelap..tiba-tiba!!akak aku berkata-kata "eh ain nasi dah mask pergi lah cedok" aku apa ag secara otomatik amik nasi basuh tangan..terus kat meja..baca doa..pastu nyum2x sedap nyer...nikmat sungguh...berbaloi!!

siap makan apa ag basuh ler pinggan..pastu kami mengambil posisi masing2..aku kat depan tv layan  citer chinese palladin 3 kat 8tv..akak aku masuk blik buka laptop..and fb...sedar tak sedar aku pun terlena...
kesimpulannya walau apapun korang atau aku lakukan mesti berbaloi kalau kita buat ngan hati yang ikhlas,gembira,dan yang penting always pk positif..walaupun banyak halangan and hasil nya mesti BERBALOI!!!tak percaya try ler..wslam...daaa..

        
   Hot plate tofu                                
     
Ayam tiga rasa
     
Sup ayam          
 
Ice blended oren
                                   

p/s: semua pic kat atas aku copy and paste...maaf gambar asal tak sempat di snap sebab kami dah lapar sangat..huhuhuhu

3 comments: