Friday, February 11, 2011

Alkisah aku dibuli,ejen perisikan,planet marikh dan durian...part 2

salam...kawan aku yg bernama "mr fatigue" td aku da halau jauh..dah upah ngan aiskrim durian..hehehe..skrang xda lah dia nak mengacau aku..so dpt ler aku teruskan cerita yang tergendala td..

cerita kedua:
tengah aku duduk bersenang lenang di atas katil petang2 nie sambil layan novel online dr cinta..aku teringat satu story yg memang aku x boleh lupa smpai bila2...alkisah bermulanya begini...sebulan selepas aku tamat belajar aku masih x dapat kerja..penat aku g cari kerja tapi still x dpt gak..ish apalah nasib(padahal aku yg malas nak kerja)hehehe..senyap tau jangan bgthu mak aku...alamat nyer sepuluh tahun aku kena tadah telinga dengar mak aku bg tazkirah..ingat ni rahsia kita...so aku suka search kat internet benda bukan2..opps bkn yg blue tu yer seperti yg terlintas kat kepala korang tu...apa igt aku x tahu ker...tgh aku sibuk buka mcm2 website tetiba aku terhenti kat 1 page nie..ejen penyiasat persendirian sedang di cari..wah mcm besh jer..almaklum ler aku kan suka ngan agen undercover mcm citer "chuck","dark blue"...so aku pun isi borang and aku pun tekan button send...aku menanti penuh debar..esok nyer aku terima satu email yg menyatakan satu temudega akan diadakan pada tarikh sekian2..di tmpat dot dot..( sori aku xleh bgthu nti pecah rahsia) aku pun berbolak balik..mcmana nak pergi awal pagi plak tu..ish mcm ner nak ckp ngan angah nie...penat punya ku fikir mlm tu aku ckp ngan angah aku kena kuar esok pagi sbb ecah ajak jmpa kawan dia.angah pun on jer...
esok pg aku pun pergi ke tempat tersebut..dan seperti dijangka ramai lagi calon yg datang..aku berharap boleh ler aku lulus...time aku kena interview pun tiba..bismillah..aku melangkah masuk...(atas sebab rahsia kerajaan aku tidk dibennarkan menceritakan apa yang berlaku di bilik tersebut)..yang penting aku lulus..aku kena jalani latihan,mcm2 aku kena buat..sehingga tiba lah asmt pertama aku kena menangkap pengedar dadah terbesar di ibu kota...hehehe..so aku pun pergi di tempat yg ditetapkan bersama2 agen lain..ada dua sorang lagi agen junior yg lain semua senior...ditempat kejadian setelah berlaku aksi kejar mengejar penjenayah tersebut telah bersembunyi di suatu bangunan dengan senjata berbahaya di tangan nyer..kami xnak panikkan keadaan memandangkan ramai orang kat situ..so kami hanya stay menunggu penjenayah..tiba2 kuar seorang lelaki yg mencurigakan membawa beg besar..tiba aku ngan agen junior lg sorang jd excited..agen senior suruh sabar tp aku x bolah tahan..ni misi pertama aku so aku kena tunjukkan kebolehan dan aku terus mengeluarkan pistol aku lalu cuba menenbak lelaki tersebut yg berjalan membelakangi aku..kwn aku cuba menghalang tindakan aku..dan berlaku kejadian tolak menolak sehingga aku telah melepaskan satu tembakan ke arah lelaki terbabit..nsaib baik tersasar..kena punggung jer...hihi..rupa nya lelaki tu org biasa jer...alamak..

ok lupakan cerita pasal lelaki tu.yang aku nak cerita nie masa keadaan still kelam kelabut tetiba aku nampak sorang perempuan lari2 smbil nangis naik ke atas bangunan tersebut..so aku cuba memberi amaran kat perempuan tu dengan mengejar dia..tindakan aku disedari oleh agen senior dan junior lalu mereka mengikut aku..dalam aku tengah kejar pempuan td muncul plak lelaki A cuba memujuk tapi yang best nyer..sedang laki A memujuk datang pulak sekumplan 4 orang lelaki diketuai lelaki B yg pakai baju sama ngan lelaki A laki b mghampiri laki A..tetiba aku tengok laki b berdarah..sekali da kena tikam ngan laki B...aku dan agen lain tergamam..laki B ternampak kami..laki B terus mengeluarkan sebiji bom kat tangan dia..berasap plak bom tu..dia ckp jgn dtang dekat pastu dia ckp lagi sebab kami da nampak kami harus mati..dia orng suruhannya mencampak sebiji bom tangan..dlm hati ku..habis lar bersepai kepala aku nanti..kami pun apalagi lari ler..dlm tgh lari tu aku dengar agen senior ckp angkat tgn tutup kepala dan lompat..namun bom tgn  tersebut meletup sblm kami sempat melompat..aku terjatuh ke bawah..bdn aku melayang..tp bila terjatuh badan aku kat lantai konkrit tak terasa sakit pun..aku hairan..eh da mati ker aku nie..huhuhu..tp tidak aku still hidup..bukti nyer aku  tgh tulis blog aku nie..hehehe..aku merasa teramat hairan..selepas kejadian tu..after dpt rawatan bos nasihat aku blik rumah..

kat umah masih terfikir lagi pasal kes tu..kes yg ditarget x selesai timbul plak kes baru..and sedang aku teringat yg laki A ngan laki B..tu bukan bekas CI aku ker masa kat kolej..kenapa lak diarong bermusuh..aku rasa takut sangat masa tu..and sedih..masa aku tgh syok2 berfikir tu tetiba aku dikejutkan dengan 1 tangan meraba2 muka aku..eh apa nie..sekali aku bukak mata shafi tengah tersengih mcm  arnab comel kat depan aku..rupa2 nyer aku tertido ler lepas tgk citer upin ipin ngan dia kat laptop..huhuhu..kebetulan citer yg   upin ipin tu berkisar pasal penyisatan plak..hehehe..


pegh wa ckp tu ler mimpi paling adventure pernah aku alami..memng power...huhuhu...sori kwn2...

p/s:agak2 klu betol msti patah riuk tulang aku masa jatuh dr bangunan tu...

No comments:

Post a Comment