Saturday, January 29, 2011

hatiku hatimu...siapa kita sebenarnya??

hi...aku cuba untuk update blog aku at least sekali sehari...hope berjaya ler kan...
skang aku nak bercakap pasal hati ler pulak...hihihi bukan aku jiwang just nak share apa yg aku rasa...
urm hatiku dan hatimu...ya siapa tahu hati kita kan...kadang2 kita sendiri pun keliru dengan hari kita...
tapi sebelum aku menulis dengan lebih panjang lagi...APA ITU HATI...hati adalah organ penting dalam tubuh manusia yang menjalankan tugas penting antaranya ialah mengawal kandungan gula dalam darah(betulkan klu aku slah).jadi pada manusia yang xda hati maka dia bukan seorang manusia...hahaha mungkin makhluk asing kot...so hati2 dengan org sekeliling anda..huhu just kidding..

hatiku...memang xda seorang pun tahu apa yang sebenarnya ada pada hati aku kan...jahat ker..baik ker..busuk ker..mana ada org thu...yelah klu ada pun mmg aku salute ler org tu...yelah bkn senang nk thu hati aku mcmana kan...bagi aku ler..yang dah hidup hampir 22 tahun dengan hati aku nie pun rasa complicated and keliru ngan hati aku..tapi yang aku tahu ler...hati aku nie macam ada dua bahagian...1 bahagian mcm baik..satu bahagian bukan nak kata jahat tapi boleh ler dikategorikan sebagai negatif part of me...tapi luck of me...bahagian baik tu sentiasa dapat tepis apa yang negatif part tu nak wat something weird...sbb positif part tu selalu hantar isyarat kat otak aku supaya fikir guna otak bukan hati...sebab kita nie sebagai manusia mmg mudah kena tipu dengan hati nie...yelah apa tu S*****N tu kan selalu bermain2 kat situ...ok back to the topic..hati aku??ada org kata hati aku nie susah nak faham...complicated kata nyer..iya ker..entah ler..kadang2 sebab ikut kan hati aku yang baik nie kan(cehh!!! perasan batol minah nie)aku selalu kena kelentong ngan org2 disekeliling aku yang teramatlah BAIK HATI..tapi aku xkisah..aku senyum jer...tipulah hati aku tak marah...tak sakit..sakit beb..tapi aku sentiasa berpegang kat kata-kata my late father.."biarlah apa orang nak kata asalkan tak kacau hidup kita"...kalau aku marah pun..dah tu memang sifat semulajadi manusia..marah tapi sekejap jer...tak lama.,itu hati aku..hati orang aku pun tak tahu ler...

hatimu..maksud hatimu ialah hati orang lain selain dari kita...hehehe..yang ini aku tak boleh nak kata banyak ler...sebab hati orang...orang tersebut yang hidup dengan hati beliau..bukan aku..hati orang nie aku nak kategorikan pun tak pandai sangat..tapi apa yang aku tahu ada yang baik,jahat semibaik@semijahat...(eh ada ker) dan jahat sepenuhnya..tapi yang paling aku berhati2 ialah hati org yang baik..sebab apa..bagi aku ler mana ler ada manusia zaman SEKARANG nie betol2 baik..kalau buat baik mesti nak smthng kan sebagai balasan even x cakap pun..tapi kita sebagai orang kenalah berpegang kpd peribahasa nie"buat baik dibalas baik,buat jaht dibalas jahat"dah org buat baik dengan kita xkan kita nak balas jahat kat orang tu plak...paling kurang pun mesti kita balas punya skit2..mesti kita cakap"wei aku takkan  lupakan jasa baik ko nie"..hehehe..
eh apada aku merepek nie...kenapa aku cakap dengan org mcm nie kita kena berhati2..yelah kan selama nie kta thu orang tu baik dan kita akan sentiasa anggap begitu menyebabkan kita telah membuka peluang untuk dia mengenakan kita...mana tahu suatu hari nanti ditakdirkan orang yang baik tu berubah hati...dan kita pun terkena..adush!!!sakit nyer terkena..seriously aku dah terkena beb...klu hati yang kategori lain tu dah mmg kita sentiasa bersedia...

so kesimpulan nyer..hatiku hatimu tetap sama..sebab apa sama...ANDA TAHU??jawab2 kalu berani...jawapanya senang jer..sebab tu semua hati manusia..yang tentukan hati kita diri kita sendiri..dah tahu bila hati kita nak ke arah yang tak baik..kita usahakan jangan sampai hati kita terjebak...macam kita orang islam nie...back to basic..mintak kat ALLAH semoga sentisa dipeliharakan hati kita nie dari benda2 tak baik...banyak kan beristifar...sebab bagi aku semua nye bermula dari hati..di situlah segala niat kita bermula...
so jagalah hati jangan kau kotori..jagalah hati cahaya hidup ini..sekian...

No comments:

Post a Comment