Wednesday, March 16, 2011

Karnival pendidikan Mara 2011

Salam...hi..
lame kan aku tak update entry baru..bukan apa banyak kekangan yang menghalang aku untuk terus menulis..
cehh ayat tak boleh blah kan aku..macam penulis popular gitu..hehe..
ok aku nak story ler skit apa yang aku wat minggu lepas..minggu lepas pada 11-13 mac 2011 telah diadakan karnival pendidikan mara  2011 di PWTC..tapi korang jgn salah sangka...ia bukan sahaja berkaitan dengan pendidikan sahaja(of coz ler byk IPTA&IPTS amik bahagian)..tapi juga diadakan pameran kerjaya...banyak syarikat juga ler amik part dalam karnival nie..
dan menawarkan pelbagai jawatan kosong...so bagi yang tiada kerja tu macam aku..boleh ler pergi kan..opps lupa nak bgthu karnival nie lama tau..pasnie tak silap aku diarong akan terbang ke KOTA BHARU plak..

walaupun bagi pencari kerja dalam bidang macam aku nie takde tapi banyak info yang boleh kita dapat kat sana tau...antara nyer diadakan bengkel temuduga,bengkel penulisan resume,bengkel tatahias diri,banyak ar...
ada juga institusi yang menawarkan kursus jangka  pendek selama 6 minggu(dan paling penting FREE sebab kerajaan bayar)ramai juga ler yang isi form termasuk ler aku..hehehe...so apa lagi ambil ler peluang kepada bakal pengunjung karnival nie..bengkel ini tak silap aku melatih diri kita berbahasa inggeris sepenuh nyer..membina confident level..dan banyak ag ler..
klik kat sini untuk more infi k!! http://www.mara.gov.my/maraedux/



wasalam..bye..:)
p/s:taip entry sambil main game cityville dan layan lagu pujaan hati by kangen band:)

No comments:

Post a Comment